​Pinterest werkt aan productherkenning

​Pinterest werkt aan productherkenning

Pinterest gaat consumenten helpen in hun zoektocht naar producten. Gebruikers van het platform kunnen hun camera binnenkort richten op producten die zij zien, waarna Pinterest zijn databank met ruim 75 miljard afbeeldingen raadpleegt om hen meer informatie over het gevonden product te tonen. Dit kan variëren van meer informatie over een product, tot een webwinkel waar zij het artikel kunnen kopen.

Een afbeelding die door gebruikers worden vastgelegd wordt geüpload naar de database van het platform, waar het vergeleken wordt met afbeeldingen die eerder zijn geüpload. Vervolgens worden de meest overeenkomende afbeeldingen getoond aan de gebruiker.

De technologie die Pinterest gebruikt is niet nieuw. Eerder experimenteerden Amazon en Google al met dergelijke oplossingen. Deze bleken in de praktijk echter traag en onnauwkeurig, waardoor ze al snel niet meer gebruikt werden. Pinterest claimt echter dat zijn variant sneller en nauwkeuriger is.

Het verdienmodel van Pinterest is momenteel gericht op advertenties. Met de nieuwe zoekmogelijkheid kan het platform, dat een geschatte waarde heeft van elf miljard dollar, ook inkomsten genereren uit e-commerce.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!