De Franse dhz-keten Leroy Merlin komt met een private label-productlijn met de naam Connected Home. Hierbij maakt de retailer gebruik van het zogenaamde LoRa-netwerk, schrijft Shopper Marketing Update.
Het LoRa-netwerk is specifiek bedoeld om apparaten via internet met elkaar te verbinden. Het netwerk heeft als voordeel dat het minder data en stroom gebruikt dan andere netwerken zoals wifi of 3G, maar wel de capaciteit heeft van dergelijke alternatieven.
De Connected Home-lijn van Leroy Merlin bevat apparaten voor home automation en domotica. Al deze apparaten kunnen worden verbonden met elkaar en het web via het LoRa-netwerk, waardoor consumenten verschillende onderdelen van hun huis kunnen monitoren en aansturen. Dit doen zij met behulp van de bijbehorende app. Zo kunnen zij met hun smartphone onder meer op afstand de gordijnen sluiten, kijken hoe warm het in een bepaalde kamer is en de airco aanzetten.
Klanten die eenmaal gebruik maken van de domotica-producten van Leroy Merlin, zitten vast aan de bijbehorende app. De retailer hoopt hiermee klanten voor langere tijd aan zich te binden. De app is daarnaast aangesloten op het loyaliteitsprogramma en stuurt klanten gepersonaliseerde aanbiedingen.
Reacties 0