Michael Kors gaat zijn campagne op Instagram nieuw leven inblazen. De kledingretailer maakte eerder al gebruik van #InstaKors en wil deze hashtag opnieuw gebruiken om een optimale shopervaring te creëren voor zijn 8,2 miljoen volgers op Instagram.
Het is voor merken niet mogelijk een directe link te plaatsen bij een geplaatste afbeelding. Michael Kors tracht dit te omzeilen door een link op zijn profielpagina te plaatsen die bezoekers rechtstreeks naar een speciale #InstaKors-pagina brengt. Op deze pagina worden alle posts van Instagram nogmaals getoond, maar dan met directe links naar de productpagina in de webwinkel van de retailer. Zo kunnen consumenten getoonde artikelen direct aanschaffen.
De #InstaKors-oplossing is momenteel alleen te gebruiken door consumenten in de Verenigde Staten. Uiteindelijk wil Michael Kors de hashtag gebruiken voor een loyaliteitsprogramma op Instagram waarmee gebruikers unieke aanbiedingen ontvangen. Daarnaast geeft het programma gebruikers een blik op artikelen die nog niet in de (web)winkel verkrijgbaar zijn. Zij krijgen echter al wel de mogelijkheid om het product te bestellen. Hiermee hoopt de retailer de loyaliteit van zijn klanten te vergroten omdat er een daadwerkelijke reden is om terug te keren op het account.
Reacties 0