Flair biedt getoonde producten direct te koop aan

Flair biedt getoonde producten direct te koop aan

De Belgische tak van lifestylemagazine Flair maakt alles wat op de website te zien is direct te koop voor zijn lezers. Hiermee hoopt het Sanoma-blad in te springen op de digitalisering van de media, schrijft De Tijd.

Flair doet dit in samenwerking met het Amerikaans­-Nederlandse Monotote. Dat bedrijf ontwikkelt software waardoor content op de website te koppelen is met een samenwerkende webwinkel. Als een product op een foto op de website van Flair te koop is dan zweeft er een icoontje boven dit item. Door hier te klikken gaat de bezoeker naar een webwinkel waar zij meer informatie over het betreffende artikel vinden en het eventueel kunnen kopen.

Flair ontvangt per verkoop via hun website een kleine commissie. Het magazine sloot al samenwerkingsovereenkomsten met onder meer modeketen Zeb en Zalando.

In België wordt een dergelijke techniek ook al getest door zendergroepen VRT en Medialaan. Zij gebruiken hiervoor de app Spott, die kijkers in staat stelt om bepaalde artikelen te kopen die in televisie-uitzendingen te zien zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!