​Omzetgroei voor moederbedrijf Pearle en Eye Wish

​Omzetgroei voor moederbedrijf Pearle en Eye Wish

GrandVision heeft in het eerste halfjaar een omzetgroei van 3,7 procent geboekt. In totaal werd er voor bijna 1,7 miljard euro verkocht, zo blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers.

Het moederbedrijf van Pearle en Eye Wish profiteerde onder meer van meer verkoopdagen en een uitbreiding van het winkelbestand van 5.871 naar 6.211 vestigingen. De organische groei kwam in het eerste halfjaar uit op 3,5 procent. In de vier belangrijkste markten, waaronder Nederland en België, nam de omzet met 1,6 procent toe.

De groeicijfers vielen in het tweede kwartaal wat hoger uit. Zo werd er in totaal 4,8 procent meer omzet geboekt. De groei in de vier belangrijkste markten bleef stabiel op 1,6 procent.

De winst van GrandVision kwam over het eerste halfjaar uit op 117 miljoen euro, acht miljoen meer dan een jaar eerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!