Snapchat overweegt zijn Snapcodes op producten te gaan plaatsen. Hiermee zouden gebruikers van het social media-platform onder meer korting of meer informatie kunnen ontvangen over het product.
Snapcodes lijken op QR-codes en worden op Snapchat gebruikt om mensen gemakkelijk te kunnen gaan volgen op het platform. Wanneer gebruikers de code scannen voegen zij automatisch een nieuw contactpersoon toe aan hun overzicht. Snapchat wil deze technologie nu ook geschikt maken voor gebruik op producten als frisdrankverpakkingen, filmposters en advertenties in winkels. Het scannen van deze code zou dan een korting of tegoedbon kunnen opleveren.
Adverteerders op Snapchat klagen regelmatig dat de korte reclames op het sociale netwerk gemakkelijk overgeslagen kunnen. Met de Snapcodes wil Snapchat, waar advertenties een belangrijke bron van inkomsten zijn, adverteerders meer mogelijkheden bieden.
Volgens bronnen rondom Snapchat worden de fysieke Snapcodes dit najaar gepresenteerd. Diezelfde bronnen melden echter ook dat het plan als niet haalbaar wordt geacht en daarmee vervalt.
Reacties 0