Online autohandelaar Vroom komt met een showroom in virtual reality. De digitale showroom wordt volgende week gepresenteerd in de Vroom-vestigingen in Houston en Dallas en in de pop-uplocatie in Phoenix en wordt eind dit jaar beschikbaar voor consumenten.
In de virtuele omgeving maken klanten in eerste instantie een keuze voor een bepaalde auto. Vervolgens kunnen zij deze vanuit alle hoeken bekijken en uiteindelijk betreden voor een virtuele proefrit. Hierbij rijdt de auto zichzelf maar ervaart de klant wel hoe het is om met de auto op pad te zijn. Volgens Vroom houdt de ervaring het midden tussen een website en een echte proefrit.
De virtuele showroom komt voort uit een samenwerking tussen Vroom en ontwikkelaar 900lbs of Creative uit Dallas en maakt gebruik van de HTC Vive virtual reality-headset. De showroom bevat VR-ervaringen voor 155 auto’s in de prijscategorie van 25 duizend tot zestigduizend dollar. Het komende jaar wordt de app doorontwikkeld en moet deze uiteindelijk plaats bieden aan een VR-ervaring voor 1600 verschillende auto’s, variërend van pick-ups tot sportwagens.
Reacties 0