Walmart zet personeel beter in

Walmart zet personeel beter in

Walmart heeft een nieuw planningssysteem voor medewerkers geïmplementeerd. Dit systeem helpt hen om de personele bezetting in hun 650 Neighborhood Markets zo effectief mogelijk in te plannen.

De Amerikaanse retailreus gaf in het verleden meermaals aan hinder te ondervinden van onderbezetting tijdens piekuren. Dit zorgde ervoor dat de service naar klanten toe ondermaats was waardoor de retailer het gewenste groeiresultaat niet kon behalen. De nieuwe software helpt Walmart bij het automatisch inzetten van extra personeel tijdens piekmomenten. Dit moet het serviceniveau ten goede komen. Het personeel geeft zelf aan wanneer het beschikbaar is en opgeroepen kan worden om een extra dienst te draaien.

De nieuwe Customer First Scheduling software is in eerste instantie alleen uitgerold naar de 650 Neighborhood Markets. Dit zijn de kleine, lokale Walmart vestigingen. Walmart heeft plannen om de dienst op korte termijn ook beschikbaar te maken in zijn overige vestigingen maar noemde hierin geen tijdspad.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!