Bristol: nieuwe look en honderd nieuwe winkels

Bristol: nieuwe look en honderd nieuwe winkels

Bristol opent de komende jaren honderd nieuwe vestigingen in de Benelux. Ook gaat de huisstijl volledig op de schop, zo maakt moederconcern Euro Shoe Group (ESG) donderdag bekend.

Zestig nieuwe winkels komen in Nederland, de overige veertig in België en Luxemburg. Daarnaast worden de filialen van Shoe Discount, waarmee ESG in België en Luxemburg actief is, omgebouwd naar Bristol.

De bestaande winkels van Bristol worden voorzien van een nieuwe uitstraling. De blauw-gele huisstijl wordt vervangen door een rood-witte. De ombouw begint in Nederland in oktober en moet halverwege volgend jaar zijn afgerond.

Bristol kondigde eerder dit jaar al een nieuw winkelconcept aan. Door de goede resultaten die de schoenen- en kledingketen naar eigen zeggen boekt, is besloten extra te investeren. “Afhankelijk van het segment presteren we twee tot acht procent beter dan de markt”, zegt ceo Kurt Moons. In de restyling van de bestaande winkels wordt vijftien miljoen euro gestoken, in het openen van nieuwe vestigingen tien miljoen.

De fysieke retail blijft het belangrijkst voor Bristol, verklaart Moons de uitbreiding. “De webshop ondersteunt in deze strategie de fysieke filialen als service- en afhaalpunt.”

Salesmanager Dick van Dijk zei eerder dit jaar in RetailTrends dat Bristol zich niet gek heeft laten maken toen ‘iedereen op online dook’. Onder meer de Macintosh-ketens focusten zich volgens hem te eenzijdig op online, terwijl het winkelconcept nog uit 2001 stamde.

RetailTrends