Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Fortune, Börsen-Zietung, The Wall Street Journal, Retail Dive en W&V.
Betaaloorlog
Er is een heuse betaaloorlog gaande in de Verenigde Staten. Kohl’s is de laatste retailer die zich op het strijdtoneel heeft gemeld. Het moet de warenhuisketen een voordeeltje geven ten opzichte van concurrenten als J.C. Penney en Macy’s.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2dXldqY.
Rupsje Nooitgenoeg
Zalando is inmiddels goed voor zo’n 3,7 miljard euro omzet, maar is nog altijd op zoek naar meer. De Duitse etailer staat volgens topman Rubin Ritter nog maar aan het begin van zijn groei. De doelstelling van Zalando? Twintig miljard euro.
Lees verder bij Börsen-Zeitung: http://bit.ly/2dxS7mr.
Etail gaat fysiek
Het is inmiddels wel een bekend fenomeen: webwinkels die de winkelstraat induiken. In ons land zijn al talloze voorbeelden (van Coolblue tot Neckermann en Leapp), maar ook in het buitenland zitten webwinkels niet stil. Warby Parker en Bonobos hebben grote stenen plannen.
Lees verder bij The Wall Street Journal: http://on.wsj.com/2dE7mpW.
Matthew
De Verenigde Staten zetten zich schrap voor orkaan Matthew. Ook de retail moet eraan geloven. Van een gebrek aan noodvoorzieningen tot logistieke verstoringen: de eerste druppels zijn al voelbaar.
Lees verder bij Retail Dive: http://bit.ly/2dXlGcx
Vezos tegen Bezos
Wie in Europa stopt Amazon? Of die grootmachten als Google, Facebook en Apple? De Duitse e-commerceprofessor Gerrit Heinemann heeft het antwoord. Zijn plan heet Vezos. Vijf redenen waarom we niet door de Amerikanen overlopen zullen worden.
Lees verder op W&V: http://bit.ly/2e8OMsL.
Reacties 0