​‘Online staat ook op agenda van Emté’

​‘Online staat ook op agenda van Emté’

Het is Emté niet gelukt om de plannen voor een webwinkel in 2016 uit te werken. De supermarktketen van Sligro Food Group gaf voorrang aan de ontwikkeling van een nieuwe merkstrategie en de formule Emté 3.0. Dat laat het moederbedrijf weten in het jaarverslag.

De omvang van online in food is volgens Sligro nog beperkt, maar het kanaal neemt al wel ‘een belangrijke plaats in’. Bovendien twijfelt het concern er niet over dat het belang van online de komende jaren alleen maar zal toenemen. ‘Online staat bij ons dan ook nadrukkelijk op de agenda’, klinkt het in het jaarverslag.

De plannen om in 2016 een combinatie van een fysieke winkel met een online omgeving te creëren bleken echter ‘te ambitieus’. Emté is één van de weinige supermarktketens zonder webwinkel. Wel is volgens het bedrijf voortgang geboekt op de invulling van een aantal randvoorwaarden, waaronder de doorontwikkeling van master data management en de kwaliteit van data. Verder is Emté gestart met het loyaliteitsprogramma Fijnproevers, waarmee wekelijks zo’n 1,9 miljoen individuele aanbiedingen naar 285 duizend leden worden verzonden.

De omzet en brutowinst bij Emté staan onder druk, mede door het verouderde winkelbeeld. Vijftien van de 133 vestigingen zijn inmiddels voorzien van de nieuwe formule, die echter ook nog niet op het gewenste niveau renderen. In de eerste helft van 2017 wil het bedrijf op basis van de resultaten op deze locaties analyseren in welke mate de aanpassingen die zijn doorgevoerd het gewenste effect hebben. Op basis van die analyse wordt een besluit genomen over een verdere uitrol.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!