​‘Groningen gewild onder internationale retailers’

​‘Groningen gewild onder internationale retailers’

De komst van veel grote, internationale merken zorgt ervoor dat Groningen afrekent met leegstand. De stad is gewild, stelt senior real estate consultant Michel Eijgelaar van bedrijfsmakelaar DTZ Zadelhoff tegenover het Dagblad van het Noorden.

Door de vele faillissementen ontstonden er begin vorig jaar grote gaten in de winkelstraten van Groningen, terwijl ook de Bijenkorf er zijn deuren sloot. Dat heeft voor een herschikking gezorgd, waarbij nieuwe namen als Monki, Pull & Bear en Kiko kwamen, evenals Nike, Swarovski, Flying Tiger, Primark, TK Maxx, Topshelf en Scotch & Soda. Binnenkort opent ook Nespresso een filiaal in de binnenstad.

Er zijn nog altijd meerdere grote partijen die Groningen goed in de gaten houden, stelt Eijgelaar. Zij wachten volgens hem ‘zorgvuldig het juiste moment af’. “Als het pand beschikbaar komt waar ze op hopen, happen ze.”

Wethouder Joost van Keulen (VVD) wijst erop dat Groningen een jonge stad is, dat veel jonge merken trekt. Hij heeft hoop dat ook het pand van de Bijenkorf snel een nieuwe invulling krijgt. “Er is beweging. Binnen een half jaar denk ik dat het gevuld is.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends