​Schoolcampus van V&D keert terug bij Albert Heijn

​Schoolcampus van V&D keert terug bij Albert Heijn

Albert Heijn werkt samen met V&D Concepthouse voor de introductie van de Schoolcampus in zijn supermarkten. Komende maandag is de aftrap met agenda’s, waarna de volledige collectie vanaf eind juni in de grootste winkels van Albert Heijn ligt.

Schoolcampus is één van de elementen van het voormalige V&D dat door V&D Concepthouse nieuw leven wordt ingeblazen. Vorige maand ging het project van Ronald van Zetten en Roland Kahn al van start met een socialcommerceplatform onder de naam Frendz. Ook Prijzencircus en merken als Liv en Soho behoren tot hun portfolio.

Schoolcampus is volgens Van Zetten ‘een waardevol concept dat erg werd gemist in 2016’. Zijn voormalige werkgever HEMA was één van de retailers die vorig jaar in het gat dook, evenals Bruna. De Schoolcampus bij Albert Heijn zou nu de meest uitgebreide aanbieder van schoolspullen in Nederland zijn. “We hebben nu meer winkels tot onze beschikking dan in de tijd van V&D”, aldus Van Zetten in De Financiële Telegraaf.

Commercieel directeur Marit van Egmond van Albert Heijn noemt de introductie van agenda’s, kaftpapier, schriften en schrijfgerei een logische stap. “Een groot gedeelte van onze klanten heeft schoolgaande kinderen, gaat zelf naar school of zit in de collegebanken. We willen hen een aantrekkelijke keuze aan schoolspullen bieden.”

Ronald van Zetten wees vorige maand in een interview in RetailTrends al op de potentie van de verschillende merken van V&D, waar hij nieuwe concepten omheen wil bouwen. "Het is geen weggegooid geld", zei hij over de overname van de merkrechten.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends