PostNL helpt webwinkels met bloemenverkoop

PostNL helpt webwinkels met bloemenverkoop

PostNL wil het voor webwinkeliers met het platform Flora@Home makkelijker maken bloemen en planten te verkopen. Het pakketbedrijf ziet online naar eigen zeggen een groot potentieel voor deze markt.

Via het platform geplaatste bestellingen van consumenten komen rechtstreeks binnen bij de kwekers, waardoor etailers geen voorraad hoeven te houden. Nadat een bestelling is geplaatst in de webwinkel, gaat die naar de kweker. Die maakt hem klaar en zorgt ervoor dat de bloemen bij PostNL in Aalsmeer terechtkomen. Daar verzorgt het pakketbedrijf de verpakking van en de bezorging. 

Door de korte keten tussen bestelling en levering blijven de bloemen en planten langer vers, terwijl een speciaal ontwikkelde verpakking ze beschermt voor transport. Webwinkels kunnen het Flora@Home-platform, dat gratis ter beschikking wordt gesteld, via een API-koppeling aan zijn IT-systeem toevoegen. Daarmee wordt een verbinding tussen webshop en kweker gelegd. Het platform is vanaf eind deze maand beschikbaar in de Benelux. 

In Europa wordt jaarlijks voor dertig tot 35 miljard euro aan bloemen en planten verkocht, stelt PostNL. Het online aandeel daarvan is met twee tot vier procent laag. Het pakketbedrijf verwacht dat dit flink gaat stijgen en zegt dat nog weinig webwinkels bloemen en planten aanbieden in combinatie met het bestaande assortiment. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!