Picnic: ‘Verschillen met buitenland niet onoverkomelijk’

Picnic: ‘Verschillen met buitenland niet onoverkomelijk’

Picnic ziet wereldwijd nog geen concept dat vergelijkbaar is met zijn app-only supermarkt. “Overal wordt gewerkt vanuit een centrale locatie voor order picking”, merkt medeoprichter Michiel Muller op tegenover Emerce.

Andere online boodschappendiensten rijden volgens Muller kriskras door de stad, waarbij de vrachtwagens in ons land veelal niet meer dan vijftien tot twintig orders verwerken. “Een uiterst inefficiënt systeem, dat wij opnieuw hebben ontworpen door juist onze melkboerrondjes te rijden”, zegt hij.

Picnic heeft volgens hem een bepaalde bevolkingsdichtheid nodig om een minimaal aantal orders per uur te halen, omdat gratis bezorging anders niet uit kan. Het bedrijf telt nu twee dc’s en tien hubs, van waaruit de boodschappen met bijna 150 elektrische busjes worden bezorgd. “Met nog eens drie dc’s en een kleine zeventig hubs in de komende drie jaar zullen we wel een heel groot deel van Nederland kunnen bedienen”, aldus Muller.

De medeoprichter ziet mogelijkheden voor Picnic over de grens. Zo ziet hij geen grote verschillen wat betreft consumentbehoefte. “Wel in assortiment en hoe online-fähig men is. Maar dat is allemaal niet onoverkomelijk.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!