Wat vindt Blokkers investeringsbedrijf van krimpende winkelgebieden?

Wat vindt Blokkers investeringsbedrijf van krimpende winkelgebieden?

Richard Dallinga, managing director real estate van HB Capital (Internationaal investeringsbedrijf van de familie Blokker in (winkel)vastgoed en ondernemingen), bespreekt tijdens Krimp zonder kramp in retail zijn visie op investeren in krimpende winkelgebieden. Welke aanpak om winkelgebieden te versterken of te transformeren werkt in de praktijk goed naar de ervaring van HB Capital? Hoe verhoog je passantenstromen, verleng je de verblijfsduur en verhoog je de bestedingen? Wat doet HB Capital hier zelf aan en wat zijn de resultaten?

Tijdens Krimp zonder kramp in retail staan vragen centraal als: hoe maak je sterke winkelgebieden nog sterker? Hoe revitaliseer je zwakke winkelgebieden, hoe maak je ze compacter of transformeer je ze naar andere functies? Anders gezegd, hoe organiseer je de krimp zo dat iedereen er beter van wordt – de winkelsector groeit immers niet meer sinds 2009. In ruim 120 vooral kleinere en middelgrote gemeenten (20-80.000 inwoners) is de leegstand inmiddels structureel. De Retailagenda roept op om twintig procent van de winkelmeters uit de markt te nemen. Kan dat eigenlijk wel? Zo ja, hoe?

Overige sprekers
- Pieter Affourtit, directeur Affourtit Consultancy en voormalig algemeen directeur WPM Groep
- Frank Verwoerd, research manager Dynamis Vastgoedconsultants en Makelaars
- Wilfred van der Neut, directeur Dynamis
- Vera van der Vlerk, procesmanager binnenstad gemeente Schiedam
- Robert Lautenbach, projectmanager stadsontwikkeling gemeente Winterswijk
- Stef Weekers, directeur WOM Noordwest Utrecht

Krimp zonder kramp in retail vindt plaats op dinsdag 19 september van 12 tot 16.30 uur in het World Trade Center in Amsterdam. De toegangsprijs is €295 (excl. btw). Het congres wordt georganiseerd door Vastgoedjournaal en RetailTrends Media. Ga voor meer informatie over het programma en aanmelding naar krimpzonderkramp.nl.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends