Extra keynote Retail & Brands Festival: HEMA’s director international Richard Flint 

Extra keynote Retail & Brands Festival: HEMA’s director international Richard Flint 

Aan de sprankelende line-up van het Retail & Brands Festival mag nog een mooie naam worden toegevoegd. Director international Richard Flint van HEMA vertelt op donderdag 7 september hoe de Nederlandse winkelformule een nieuwe invulling geeft aan zijn internationale groeistrategie. 

Flint trad november vorig jaar toe tot het managementteam van HEMA en is sindsdien verantwoordelijk voor HEMA's operatie buiten de Benelux. Hij verruilde hiervoor zijn baan bij Nike, waar hij laatstelijk actief was als vice president Greater China. Tussen 2006 en 2010 was hij werkzaam bij de Britse keten Marks & Spencer, onder meer als managing director international.

Sinds de komst van Flint is de internationale groeistrategie van HEMA gewijzigd. Zo wordt in iedere markt gekozen voor een lokale benadering en wordt er gehamerd op ondernemerschap. En dat zorgt voor nieuwe impulsen. De ‘oer-Hollandse’ keten groeit zo rap uit tot een internationale formule, terwijl over de grens meer nadruk gelegd gaat worden op de Hollandse wortels.

Koop hier je tickets voor het Retail & Brands Festival of stuur een mail naar events@retailtrends.nl
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends