Dille & Kamille krijgt voor zijn winkels aanvragen vanuit de hele wereld. Zo is er interesse uit Zweden, Japan, Spanje en Zuid-Korea, zegt algemeen directeur Hans Geels in het novembernummer van RetailTrends. “We hebben alleen het geld niet om zo’n internationaal netwerk op te zetten.”

De gedachte van private equity speelt weleens door zijn hoofd, beaamt Geels. “Het zou kunnen, op voorwaarde dat een partij onze idealen over een betere wereld deelt.” Van exitstrategieën wil hij niets weten. “Los hiervan, het is eigenlijk niet aan mij, maar aan Freek en de familie om deze vraag te beantwoorden.”

De topman doelt met Freek op oprichter en huidige grootaandeelhouder Freek Kamerling, die hij in 2013 opvolgde. Geels kreeg van hem het advies de tijd te nemen voor de groei van de winkelformule. “Wij werken vanuit de gedachte dat een winkel er over tientallen jaren nog steeds staat.”

Dat Dille & Kamille langzaam groeit heeft volgens hem ook een financiële reden. De retailer trekt vooralsnog geen vreemd vermogen aan en wil dat winkels zelfstandig goed draaien. Dille & Kamille telt momenteel dertig vestigingen in Nederland en België. Binnen drie jaar wil de retailer ook naar Duitsland en Frankrijk, te beginnen in Aken en Lille.

Geels vertelt in RetailTrends ook ‘best een Dille & Kamille-shop in de betere boekhandel voor te kunnen stellen’ en dat de deur naar bol.com ‘op een kleine kier’ staat. Verder gaat hij in op de lancering van een loyaliteitsprogramma en de ambitie om volledig klimaatneutraal te zijn. Nog geen member van RetailTrends? Klik hier voor meer informatie over een abonnement.