Nederlandse wijn blijft streekproduct

Nederland heeft inmiddels veertig wijngaarden en de kwaliteit van de gemaakte wijn stijgt. De stijgende temperaturen in Europa beiden perspectief voor meer wijnteelt. Althans, dat is de gedachte. Momenteel gebruiken telers de nieuwe druivenrassen, die sneller rijpen dan de klassieke. Toch zal de wijn altijd duur worden verkocht. Arbeid is kostbaar en met een wereldwijde overproductie kan op prijs niet worden geconcurreerd. Daarom moeten de regionale wijnboeren het hebben van de wijnhandel op de hoek, de restaurateurs en de particulieren. Daarmee is Nederlandse wijn vooral een regionale curiositeit. “Het voordeel van de streekproducten is echter ook het nadeel. De consument vindt het een tijdje leuk, dan zakt het in. Daarom verkopen we het nu niet meer”, zegt Kalkman, adviseur van de SlijtersUnie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!