V&D blijft het proberen
Gepubliceerd op 27 december 2005 om 00:00
Het grote probleem van V&D is dat een groot deel van de klanten niks kocht. Zo ging de afgelopen jaren gemiddeld de helft van de klanten weg zonder iets te kopen. Van der Zwaan gaat zich dan ook inzetten om de klant weer te laten slagen. Om dat te bewerkstelligen, gaat het winkelassortiment op de schop. Eerder werd de afdeling speelgoed al in ere hersteld, winkels worden opnieuw ingericht en er hangen meer A-merken in de rekken. “Enerzijds wordt het assortiment, vooral gericht op gezinnen met jonge en opgroeiende kinderen, versimpeld. Er moet een juiste verhouding zijn tussen bijvoorbeeld lekker zittende T-shirts, zakelijke kleding en kleding voor een lekker avondje uit”.
Tot op heden blijft de omzet volgens het personeelsblad tegenvallen. Van der Zwaan spreekt van bemoedigende resultaten. In 2006 staan een aantal acties op stapel. “We spelen meer dan voorheen in op gebruiksmomenten: het begin van het mode- en schoolseizoen, het moment dat mensen gaan denken aan de vakantie”.
Reacties 0