V&D blijft het proberen

Het oer-Hollandse warenhuis V&D is al sinds 1993 aan het sleutelen om terrein terug te winnen, destijds verloren aan speciaalzaken. “Het kán niet anders dan dat het gaat lukken. Ik zie V&D als een wereld vol mogelijkheden. Wekelijks komen er bij ons twee miljoen bezoekers over de vloer. Dat is toch uniek?”, aldus de nieuwe marketingdirecteur Madeleine van der Zwaan (37).

Het grote probleem van V&D is dat een groot deel van de klanten niks kocht. Zo ging de afgelopen jaren gemiddeld de helft van de klanten weg zonder iets te kopen. Van der Zwaan gaat zich dan ook inzetten om de klant weer te laten slagen. Om dat te bewerkstelligen, gaat het winkelassortiment op de schop. Eerder werd de afdeling speelgoed al in ere hersteld, winkels worden opnieuw ingericht en er hangen meer A-merken in de rekken. “Enerzijds wordt het assortiment, vooral gericht op gezinnen met jonge en opgroeiende kinderen, versimpeld. Er moet een juiste verhouding zijn tussen bijvoorbeeld lekker zittende T-shirts, zakelijke kleding en kleding voor een lekker avondje uit”.

Tot op heden blijft de omzet volgens het personeelsblad tegenvallen. Van der Zwaan spreekt van bemoedigende resultaten. In 2006 staan een aantal acties op stapel. “We spelen meer dan voorheen in op gebruiksmomenten: het begin van het mode- en schoolseizoen, het moment dat mensen gaan denken aan de vakantie”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!