C&A ondersteunt online plannen met nieuwe verpakking

C&A ondersteunt online plannen met nieuwe verpakking

C&A heeft samen met Arvato een nieuwe kartonnen doos voor het versturen van online orders ontwikkeld. Het gaat om een ‘functionele en milieuvriendelijke verpakking’, waarbij het deksel aan de voorkant kan worden opengemaakt. Daardoor kan het pakketje eenvoudiger worden geopend én dichtgemaakt, als items eventueel geretourneerd moeten worden.

Voor online orders werden kartonnen dozen al verkleind tot de omvang van de inhoud, om materiaal te besparen en minder lucht te vervoeren. Voor veel consumenten is het volgens Knut Brüggeman, head of e-commerce operations bij C&A, echter onduidelijk waar ze het pakketje moeten openen. Daarom is gewerkt aan een functioneler design, waarbij het merk van C&A bovendien prominenter in beeld is. 

In het magazijn worden de orders verzameld en door een medewerker klaargelegd op een kartonnen bodem, die vervolgens naar een sluitmachine wordt vervoerd. De transportband is voorzien van technologie, die foto’s en video’s maakt en het gewicht bepaalt. Nadat de afleverpapieren en retouretiketten automatisch aan de verpakking zijn toegevoegd, wordt de vulhoogte van de doos door een drukgevoelige sensor gemeten. Het karton wordt tot de millimeter nauwkeurig aan de zijkanten bijknipt en vastgelijmd aan de nieuw ontwikkelde deksel.

Door dit proces is minder vulmateriaal nodig en kan het aantal vrachtwagenritten met 250 per jaar worden teruggebracht. De nieuwe methode wordt ingezet in het distributiecentrum van Arvato in Hannover-Langenhagen, vanwaar binnenkort C&A-klanten uit twintig Europese landen worden bediend. De modeketen lanceerde vorige maand een internationale webshop, om ook kleding te kunnen verkopen in landen waar geen winkels te vinden zijn.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends