Miss Etam mikt op België en Duitsland

Miss Etam mikt op België en Duitsland

Miss Etam hoopt de komende jaren te groeien dankzij buitenlandse uitbreiding. De Nederlandse modeketen wil zowel winkels openen in België als Duitsland, zegt managing director Richard Turk in het Algemeen Dagblad.

Terwijl de plannen voor Duitsland nog ‘in de onderzoeksfase’ zijn, kijkt de damesmodeketen al concreter naar België. “We zijn daar aan het experimenteren met Miss E.”, zegt Turk. Topman Dieter Penninckx van moederconcern FNG liet eerder al doorschemeren onder die naam naar Duitsland te willen, wat voortkomt uit een merkenrechtenkwestie. Die expansieplannen leiden volgens hem mogelijk tot een overname in Duitsland.

Miss Etam opende deze maand in Hoog Catharijne zijn honderdste winkel. In totaal opende de retailer het afgelopen jaar tien nieuwe winkels en werden vijftien vestigingen vernieuwd. “Langzaam komen we weer terug in de winkelstraten waar we een paar jaar geleden noodgedwongen weg moesten”, aldus Turk. De belangrijkste factor is volgens hem de collectie, die hij omschrijft als ‘actueler, eigentijdser en vrouwelijker dan ooit’.

Miss Etam introduceerde onlangs een nieuw winkelconcept, dat naar eigen zeggen geldt als ‘een nieuw vertrekpunt’. De retailer richt zich volgens de directeur de komende tijd meer op persoonlijk shoppingadvies aan klanten en de webshop. 


Save the date: Retail & Brands Festival op 6 september
Richard Turk is één van de sprekers op de derde editie van het Retail & Brands Festival. Ook spelers als Rituals, Casa, Vitaminstore, Skins Cosmetics en Ace & Tate spreken tijdens het event, dat op 6 september plaatsvindt in Utrecht. Save the date!

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!