Lidl verkoopt duurzamer alternatief voor plastic zakje

Lidl introduceert de ‘Green Bag’ als optie naast het veelgebruikte plastic groente- en fruittasje. Het is naar eigen zeggen een duurzamere alternatief voor de eenmalige plastics, waar de supermarktketen steeds meer van af wil stappen.

Jaarlijks worden bij Lidl zo’n zestig miljoen plastic groente- en fruittasjes gebruikt. Het alternatief van nylon wordt per twee stuks voor 69 eurocent aangeboden. Na vijf keer gebruiken zou het duurzamer en milieuvriendelijker zijn dan een regulier tasje. De herbruikbare tasjes zijn wasbaar in de wasmachine.

Lidl maakte eerder dit jaar al bekend het plasticverbruik in ons land te willen verlagen. In 2025 moet het verbruik met minimaal twintig procent zijn verlaagd, terwijl alle kunststofverpakkingen tegen die tijd volledig recyclebaar moeten zijn.

Reacties

Ik was vanmiddag bij de Lidl en wilde die handige herbruikbare netjes voor groente en fruit kopen. De netjes even ontdaan van de kartonnen verpakking en op jullie weegschaal gelegd, kom ik erachter dat 2 netjes (er zaten er twee aan elkaar) 15 gram wegen. Dat is dus 7,5 gram per stuk. Navraag gedaan bij het personeel, of daar bij het afrekenen rekening mee wordt gehouden, dat blijkt niet het geval. Dit betekend dus dat bij iedere kilo groente of fruit die ik in zo'n zakje afreken, ik 7,5 % TEVEEL BETAAL. Wat gaat Lidl hieraan doen?

Geplaatst door Nicolette van Wijck op 5 juli 2018 om 14:57

Rekenen is niet je sterkste kant. Een kilo is 1000 gram, dus het gaat om 0,75%. Op 1 euro betaal je 0 cent extra. Op 10 euro betaal je 8 cent extra.
Ik denk niet dat Lidl hier iets aan gaat doen XD

Geplaatst door Nick Neem op 17 juli 2018 om 00:19

Hallo Lidl,
Geweldig idee die herbruikbare netjes. Alleen zijn ze bij 'mijn' Lidl niet verkrijgbaar. En navraag bij het personeel leert me dat zij ze niet kunnen bestellen... Online zijn ze ook niet beschikbaar. Enig idee wanneer ze (weer) in de winkels liggen?

Geplaatst door Juliette Kuling op 3 augustus 2018 om 13:47

Laatste nieuws

RetailTrends