Coolblue gebruikt augmented reality voor tv's

Coolblue gebruikt augmented reality voor tv's

Coolblue stelt gebruikers van zijn app in staat om tv’s virtueel in hun huis te bekijken. De elektronicaretailer maakt daarvoor gebruik van augmented reality.

Coolblue wil klanten met de nieuwe functie in de Android- en iOS-app helpen bij het kiezen van het juiste formaat. Via de app kunnen ze de tv ophangen aan de muur of plaatsen op een tv-meubel of in de kast. De gewenste tv is vervolgens direct in dezelfde app te bestellen.

Vooralsnog zien gebruikers van de app telkens hetzelfde model tv in verschillende formaten. Coolblue introduceert de functie binnenkort voor alle specifieke modellen, zodat ze ook kunnen zien of het model goed staat in hun kamer.

Coolblue hoopt met de nieuwe functie het aantal retouren terug te dringen. Nu wordt nog vijftien procent van de tv’s teruggestuurd, omdat het formaat anders blijkt dan gedacht.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!