Hudson’s Bay diep in het rood, ondanks goed slot

Hudson’s Bay diep in het rood, ondanks goed slot

Hudson’s Bay Company heeft het afgelopen boekjaar afgesloten met een nettoverlies van 542 miljoen Canadese dollar (362 miljoen euro). Een goed laatste kwartaal, waarin het warenhuisconcern 286 miljoen dollar winst boekte, kon dat niet voorkomen.

Het verlies is wel iets teruggelopen ten opzichte van 2017, toen het Canadese bedrijf 581 miljoen dollar in het rood stond. Toen boekte de warenhuisketen ook al een winst in het laatste kwartaal, van 84 miljoen dollar. Dat betekende destijds het eerste kwartaal sinds twee jaar tijd dat met een positief resultaat werd afgesloten.

De omzet van Hudson’s Bay is in het afgelopen boekjaar, dat liep tot februari, gedaald van bijna 9,5 naar iets minder dan 9,4 miljard dollar. Het concern herstructureerde vorig jaar zijn Europese activiteiten, via een joint venture met het Duitse Karstadt. Het combineren van beide bedrijven kostte het retailconcern 194 miljoen dollar. Daarentegen droeg de fusie 88 miljoen dollar bij aan het aangepaste bedrijfsresultaat (ebitda) in het vierde kwartaal.

Specifieke cijfers over Nederland zijn niet bekendgemaakt. Eind vorig jaar lekte uit dat de warenhuisketen in ons land tachtig miljoen euro in het rood stond. Hudson’s Bay opende vorige maand zijn laatste twee warenhuizen in Nederland. Met de openingen in Amstelveen en Utrecht staat de teller op vijftien winkels. 
 

Reacties 1


Vera Stoeltie 4 apr, 20:16

Was vorige week in de nieuwe Hudson in Utrecht. IK HEB NOG NOOIT ZO ongelofelijk sfeerloos en LELIJK WARENHUIS GEZIEN. En ik heb veel warenhuizen door mijn werk gezien in Nederland alle warenhuizen en de nodige over de wereld maar dit slaat alles zelfs de V&D in de jaren tachtig waren luxe in vergelijk met de Hudson. Begrijp werkelijk niet dat hier luxe merken als Chanel, Estee lauder, Dior enz hier met hun producten gaan staan die horen in de wereld van luxe verkocht te worden. Ik heb niet gekocht kreeg ook op geen enkele afdeling het gevoel om iets te kopen.En zag bijna uitsluitend lege kassa Bij benieuwd hoe lang men dit gaat volhouden. Een nieuw warenhuis in Utrecht waar niet of nauwelijks klanten liepen. Terwijl overal in Utrecht veel mensen liepen

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!