Westfield Londen test met een nieuwe winkel: de Trending Store. Deze winkel midden in het grote winkelcentrum analyseert 400 duizend social mediabronnen uit 150 landen en duizend steden om op basis van artificial intelligence de laatste trends op het gebied van kleding en accessoires te signaleren. Die trends vind je terug in de Trending Store.
In de winkel komen onlinewinkelen (en de data die dat oplevert) samen met de menselijke interactie van het offlineshoppen. Daarvoor maakt Westfield gebruik van de technologie van NextAtlas, die social media monitort op meer dan drie miljard punten. Daardoor kunnen ze trends al signaleren voordat het trends worden.
Westfield Londen test met een nieuwe winkel: de Trending Store. Deze winkel midden in het grote winkelcentrum analyseert 400 duizend social mediabronnen uit 150 landen en duizend steden om op basis van artificial intelligence de laatste trends op het gebied van kleding en accessoires te signaleren. Die trends vind je terug in de Trending Store.
In de winkel komen onlinewinkelen (en de data die dat oplevert) samen met de menselijke interactie van het offlineshoppen. Daarvoor maakt Westfield gebruik van de technologie van NextAtlas, die social media monitort op meer dan drie miljard punten. Daardoor kunnen ze trends al signaleren voordat het trends worden.
De trends worden gepresenteerd door mood boards op tv-schermen naast de kledingstukken. Een van de trends die getoond werden in de winkel was Romantic Heroines, een opleving van de romantische esthetiek, waarbij vrouwelijkheid centraal staat. Het resulteert in volumineuze jurken met bloemen en patronen. Uiteindelijk bleek dat die trend ook zichtbaar was op het Glastonbury Festival en dat meer mensen op social media praatten over Romantic Heroines.
Bezoekers van de winkel worden begroet door grote schermen die live de trenddata en inspiratie tonen. Zo zie je welke kleuren er binnen een bepaalde trend zijn en welke hashtag je moet gebruiken voor social media om met de trend mee te doen.