Het Deense modemerk Son of a Tailor wil volgend jaar fysieke winkels openen. Het merk verkoopt online op maat gemaakte mannenshirts, waarbij gebruik wordt gemaakt van een algoritme. “Ik denk dat de eerste winkels zo rond het voorjaar van 2020 opengaan“, vertelt mede-oprichter Jess Fleischer aan RetailTrends.
Fleischer vertelt dat de afgelopen tijd al is getest met pop-upstores van Son of a Tailor, maar dat nog niet helemaal duidelijk is geworden hoe een blijvende brandstore eruit moet zien. Het modemerk wil met zijn concept een andere draai geven aan de retailwereld, ook offline. “We verkopen een heel ander soort product en kunnen daar in de fysieke wereld de bijbehorende experience aan geven.” Klanten krijgen straks in de winkel onder meer inzicht in het productieproces.
Kopenhagen, waar het hoofdkantoor is gevestigd, krijgt waarschijnlijk de eerste Son of a Tailor-winkel. Ook steden als Londen en Amsterdam behoren tot de mogelijkheden, omdat het merk daar naar eigen zeggen veel klanten heeft.
Algoritme
Son of a Tailor werd in 2014 opgericht vanuit de persoonlijke winkelervaring van Fleischer. Het viel hem op dat basic T-shirts voor mannen bijna nooit een goede pasvorm hadden. Na vele tests met allerlei data bleek dat met het invullen van de componenten gewicht, lengte, leeftijd en schoenmaat een ‘perfect passend’ shirt gemaakt kan worden. De T-shirts zijn op de website van het merk voor iets minder dan vijftig euro te bestellen.
Naast de opening van fysieke winkels staan ook de uitbreiding van de productcategorieën en de lancering van een lijn voor vrouwen op de planning van Son of a Tailor. Fleischer vertelt hier meer over op RetailTrends.
Jess Fleischer vertelt op het Retail & Brands Festival op 12 september in Amersfoort over het concept van Son of a Tailor. Andere sprekers zijn onder meer HEMA, Apple, Ecoalf en Google. Wil jij dit niet missen? Klik dan snel hier!
Reacties 0