'Beschadigde levering is van invloed op het vertrouwen van de consument'

'Beschadigde levering is van invloed op het vertrouwen van de consument'

Een derde van de Nederlandse consumenten stapt na een slechte bezorgervaring over na een andere webwinkel. Zo blijkt uit onderzoek van Kieskeurig.nl onder 12.500 respondenten.

Vijftien procent van de ondervraagden zegt wel eens een negatieve bezorgervaring te hebben gehad. In twee derde van de gevallen was het product beschadigd of werkte het niet. In 21 procent van de gevallend was de verpakking al geopend.

Uit het onderzoek blijkt dat de Nederlandse consument assertief is als het gaat om het komen tot een oplossing. Vier van de vijf ondervraagden gaf aan contact op te nemen met de leverancier bij een beschadigde levering. Twaalf procent geeft aan hier geen rekest op te krijgen, omdat vaak geen duidelijkheid kan worden verschaft over waar de bestelling beschadigd is geraakt.

Het onderzoek stelt verder dat klanten na zo’n negatieve bezorgervaring de klantenservice van de webwinkel als ‘slecht’ beoordelen. Dit percentage is in een jaar tijd met vijf procentpunten gestegen: van 38 naar 43 procent.
 

Reacties 2


Henrico Pit 20 sep, 14:54

@Marc Schaap Het is een onderzoek van Kieskeurig.nl. Als je er vragen over hebt, kun je het beste contact met hen opnemen.

groeten,

Henrico Pit
redacteur RetailTrends


Marc Schaap 20 sep, 14:45

Waar is dit artikel op gebaseerd? ik ben bezig met een onderzoek naar de schades die ontstaan bij artikelen die worden afgeleverd bij de klant.
Ik zou graag de bron hiervan willen zien

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Marc Schaap

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!