Met deze chique boetiek betreedt Hermès de Poolse markt

Het Parijse architectenbureau RDAI heeft weer een chique interieur ontworpen voor luxemerk Hermès: dit keer in de Poolse stad Warschau. Het is de eerste winkel van Hermès in het Oost-Europese land en de zegel op een ‘langdurige vriendschap’, zoals het Franse merk zijn relatie met de inmiddels overleden Poolse designer Lola Prusac omschrijft. 

Het Parijse architectenbureau RDAI heeft weer een chique interieur ontworpen voor luxemerk Hermès: dit keer in de Poolse stad Warschau. Het is de eerste winkel van Hermès in het Oost-Europese land en de zegel op een ‘langdurige vriendschap’, zoals het Franse merk zijn relatie met de inmiddels overleden Poolse designer Lola Prusac omschrijft. 

Als (patroon)ontwerper en adviseur was de in Polen geboren Lola Prusac tussen 1927 en 1935 betrokken bij Hermès. In die tien jaar bracht ze volgens het luxemerk ‘een frisse wind’ naar de collecties, met geometrische patronen en felle kleuren. In 1936 zette ze haar eigen modehuis op. Prusac overleed in 1985. Hermès laat weten dat felle kleuren en fantasierijke ontwerpen al net zo belangrijk zijn voor de jonge Poolse illustrator Jan Bajtlik, die meerdere patronen ontwierp voor het modehuis.

Hermès heeft met zijn eerste Poolse flagshipstore intrek genomen in het Europejski Hotel, volgens het merk het ‘culturele hart’ van Warschau dat zich bevindt in het oude centrum van de stad. De winkel is 216 vierkante meter groot en biedt ruimte aan dames- en herenmode, waaronder zijden sjaals en leren artikelen, parfums en accessoires.

Met zijn winkel in het Oost-Europese land, ontworpen door het bureau dat onder meer de Amsterdamse flagshipstore inrichtte, heeft het luxemerk zijn vijftigste markt betreden. De producten van Hermès liggen wereldwijd in 310 winkels en het bedrijf groeit snel; in de afgelopen tien jaar verdrievoudigde de omzet. Dat komt door de groeiende vraag naar luxeproducten, maar ook door de uitbreiding van het assortiment met nieuwe productgroepen zoals schoenen en meubels.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen