'Populariteit wearables stijgt ondanks crisis'

'Populariteit wearables stijgt ondanks crisis'

De populariteit van wearables blijft ondanks de coronacrisis sterk stijgen. Het aantal verscheepte apparaten groeide in het eerste kwartaal met bijna dertig procent, blijkt uit onderzoek van IDC

Met een groei van 29,7 procent kwam het aantal verzonden wearables uit op 72,6 miljoen. De categorie smartwatches groeide met 16,2 procent, dankzij onder meer de lancering van het nieuwste Fitbit-model. Ook de relatief betaalbare apparaten van Xiaomi en Huawei droegen bij aan de groei. Het aantal verzonden ‘hearables’ (draadloze oordopjes) groeide met 68 procent. Die laatste categorie is nu goed voor bijna 55 procent van het totaal verzonden wearables. 

Marktleider op het gebied van draagbare slimme apparaten is Apple (29,3 procent). Xiaomi staat met 7,3 procent op de tweede plaats en Samsung op plek drie. Fitbit leverde 26,1 procent marktaandeel in wegens leveringsproblemen in China.


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!