Zeepmerk Dr. Bronner's: 'We offeren winst op om autonoom te blijven'

Het duurzame, Amerikaanse zeepmerk Dr. Bronner's wil geen onderdeel worden van een grote partij, maar zelf de regie behouden. Dat heeft echter ook consequenties."We offeren winst op om autonoom te blijven", vertelt president Michael Bronner in het oktobernummer van RetailTrends.

Bronner ziet ook dat grote partijen met één inkooporder meer goed kunnen doen dan Dr. Bronner's misschien in jaren. "Wij zijn de enige die echt begrijpen wat past bij ons bedrijf, onze identiteit, nalatenschap en wat klanten van ons verwachten", vertelt Bronner. "Die controle willen we niet opgeven."

Zo neemt Bronner als voorbeeld dat het zou stoppen met de verkoop via Amazon, tenzij het zeepmerk meer controle krijgt over de prijs. "We willen niet door een machtig bedirjf in een onwenselijke positie geduwd worden." Zelfs als dat betekent dat het merk op de korte termijn omzet opgeeft en daardoor minder impact maakt, licht Bronner toe.

Dr. Bronner's bestaat al sinds 1948. Het zeepmerk staat bekend om zijn duurzame missie en is niet vies van een beetje controverse. In het oktobernummer sprak RetailTrends uitvoerig met de president van het zeepmerk over zijn missie en visie en hoe zijn huidige - succesvolle - marktpositie misschien ook een kwestie is van gelukkige timing. Lees het volledige interview hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!