Chasin' wil via een combinatie van online aanwezigheid en fysieke shop-in-shops uitgroeien tot een internationaal merk. “Dit model kan uiteindelijk wereldwijd werken en dat is ook de droom”, zegt ceo Frank Huisman in gesprek met RetailTrends.

Het jeansmerk, onderdeel van Score Group, heeft zijn pijlen gericht op negen nieuwe landen: Spanje, Italië, Polen, Tsjechië, Finland, Denemarken, Luxemburg, Oostenrijk en Zweden. In eerste instantie start Chasin' hier met verkoop via Zalando. De eerste vier gaan dit jaar al live. “Dit zijn ook de landen waar we met shop-in-shops van start willen, in principe vanaf 2022”, zegt Huisman.

Chasin' groeide de afgelopen jaren al sterk in Duitsland. Een jaar geleden had het merk daar nog 150 shop-in-shops bij retailers, nu zijn dat er tweehonderd en eind volgend jaar naar verwachting driehonderd. Uiteindelijk kunnen het er 450 worden, denkt de ceo. Eigen winkels behoren voorlopig niet meer tot de strategie: de brandstore in Oberhausen is inmiddels dicht.

Multibrandketen Score heeft het door de coronacrisis een stuk zwaarder, vertelt Huisman. Die formule is vooral in grote Nederlandse steden te vinden, waar de traffic fors is teruggelopen. “We hebben de afgelopen tijd ook helemaal niet gestuurd op ebitda, maar puur op cash.” Een winstgevend jaar zal het dan ook niet worden voor de modegroep.

Op RetailTrends gaat Frank Huisman uitgebreid in op het nieuwe businessmodel van Chasin’ en de ambitie: een topmerk op Zara-snelheid zijn.