Lidl test nieuw concept in België

Lidl test nieuw concept in België

Lidl test in België een nieuw winkelconcept. In Lokeren is een supermarkt geopend met een warmere aankleding en een andere indeling.

Klanten doorlopen in de vestiging aan de Dijkstraat verschillende 'eetwerelden'. Volgens Lidl worden klanten de laatste jaren weliswaar gehaaster, maar ze willen wel graag vers en gezond eten. "Met dit nieuwe testconcept willen we winkelen efficiënt, maar aangenaam maken en onze klanten vooral inspireren over wat er op hun bord komt", zegt een woordvoerster.

Bij binnenkomst is er de dinerwereld voor een 'vers avondmaal of een verse lunch'. Een speciale hoek met recepten uit 'De Keuken van Lidl' moet voor inspiratie zorgen. In een andere hoek staan een sinaasappelpers en een gekoeld meubel met 'simpele en snelle slaatjes, ultraverse maaltijden en smoothies'. In de dinerwereld zijn ook groenten en fruit, vlees, gevogelte en veggie- en veganproducten te vinden. Daarna volgt de ontbijtwereld met een uitgebreidere verse bakkerij en een gezonde notenhoek. Alle diepvriesproducten en non-food zijn achterin bij de kassa's. De winkel heeft zes zelfscankassa's.

Houten meubelen moeten het filiaal een warme, maar lichte sfeer geven. Voorlopig zijn er nog geen plannen om het concept uit te breiden naar andere filialen. "We willen het eerst uittesten en de ervaringen van de klanten en medewerkers meten."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!