Anti-voedselverspillingsapp Too Good To Go heeft ruim 25 miljoen euro groeigeld opgehaald. De financieringsronde werd geleid door investeerder Blisce, die zelf ongeveer de helft ervan voor zijn rekening neemt. Volgens TechCrunch is het voor eerst dat Too Good To Go op deze manier geld binnenhaalt.

De app is een Deens initiatief, dat in januari 2018 naar Nederland kwam. Inmiddels bestaat Too Good To Go in vijftien landen, waar in totaal zo'n vijftig miljoen maaltijden zijn 'gered'. Gebruikers van de app kunnen een gevulde Magic Box kopen, bijvoorbeeld bij een supermarkt of een bakker. De producten in de box zijn nog prima eetbaar, maar waren anders aan het einde van de dag door ondernemers weggegooid. De prijs van een maaltijd ligt op zo'n derde van de normale prijs.

Het groeigeld wordt onder meer gebruikt voor uitbreiding in de VS, waar Too Good To Go in september begon. In Nederland zijn onder meer supermarktketens als Albert Heijn, Coop en Spar bij Too Good To Go aangesloten. Dat geldt ook voor onder meer La Place, Bakker Bart en HEMA.

Zie ook: Hoe Too Good To Go met retailers voedselverspilling aanpakt