‘Nieuwe Etos-ceo profiteert van ervaring in Tsjechië’

‘Nieuwe Etos-ceo profiteert van ervaring in Tsjechië’

Sebastiaan de Jong heeft in zijn nieuwe rol als ceo van Etos veel baat bij zijn ervaring bij Albert, de Tsjechische supermarktketen van Ahold Delhaize. Dat zegt zijn leidinggevende Wouter Kolk, ceo Ahold Delhaize Europa en Indonesië, tegenover RetailTrends.

De Jong was tussen 2012 en 2016 commercieel directeur bij Albert in Tsjechië. Dat is volgens Kolk ‘een enorm competitieve markt’, met een hoog niveau promotieaandeel, prijsgedreven en vol discounters. “Dat heeft Sebastiaan voor Albert toen heel succesvol gedaan”, vertelt Kolk, die stelt dat het speelveld voor Etos soortgelijk is. “Ook voor Etos geldt dat je moet nadenken waar we voor staan en tegelijkertijd zijn prijs, promotie, het assortiment en innovatie belangrijk om te concurreren met andere drogisterijketens.”

Kolk zegt dat De Jong in zijn nieuwe rol bij Etos gaat nadenken over de strategie die er ligt. “Met Saskia (Egas Reparaz, de voormalige Etos-ceo, red.) is de afgelopen achttien maanden een pad ingeslagen dat al succesvol was. Maar corona heeft ook impact gehad op Etos.” Volgens Kolk moeten een aantal onderdelen van de strategie misschien versneld worden, met andere elementen moet de drogisterij wellicht stoppen. “Dat zijn afwegingen die Sebastiaan moet maken.”

Sebastiaan de Jong start 1 juli als ceo van Etos. Tot in het najaar zal hij daarnaast zijn functie als head of procurement bij Ahold Delhaize blijven vervullen.

Lees hier de volledige kennismaking met de nieuwe Etos-topman.
 

Reacties 1


Leonard Van Liere 14 jun, 20:46

Etos is altijd al een zwalkend schip geweest. Dan weer de nadruk op schoonheid, dan weer op stuntprijzen, dan weer op vakkennis ach met op iedere hoek een krachtige Kruidvat met maar 1 boodschap: altijd verrassend altijd voordelig zal het ook niet meevallen om je staande te houden. En dan nog die vervelende franchisnemer

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!