Hudson's Bay splitst online- en offlinetak op in twee bedrijven

Hudson's Bay splitst online- en offlinetak op in twee bedrijven

Hudson's Bay Company deelt zijn organisatie op in twee delen: een fysieke tak en e-commercetak, elk met een eigen bedrijfsvoering. Daarmee volgt het zusteronderneming Saks Fifth Avenue. 

Het moederbedrijf van het warenhuis, NRDC Equity Partners, is van mening dat deze stap de aandelenkoers maximaliseert en de effectiviteit van zijn detailhandelsactiviteiten minimaliseert, zo luidt de verklaring. 

"Deze stap stelt elk team in staat om strategische investeringen voor hun eigen bedrijfstak te doen en zo een onvergetelijke ervaring voor de Canadese klant te leveren", aldus ceo Richard Baker. 

Het bedrijf is er daarnaast van overtuigd dat het opsplitsen van de twee onderdelen helpt bij het versnellen van de 'digital-first'-technologie van Hudson's Bay. Eerder maakte het moederbedrijf van het warenhuis eenzelfde keuze voor Saks Fifth Avenue.

Hudson's Bay vertrok op oudjaarsdag 2019 uit Nederland. 

 

 

 

Reacties 1


Guido de Wit 18 aug, 16:47

Hudson's Bay vertrok na 3 jaar uit Nederland...totale verlies €184 miljoen...

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!