Foodmerk Bites We Love ziet kansen in Engeland en Duitsland 

Foodstartup Bites We Love heeft als doel om in 2023 uit te breiden naar het buitenland. “Volgend jaar hebben we hopelijk meer voet aan de grond in Engeland, inclusief veel zichtbaarheid in Londen. Dan gaan we ook naar Duitsland.”

Dat vertelt founder Marleen Basart in een interview met RetailTrends. Het foodmerk is al langer geleden neergestreken in Engeland voor een pilot met de Britse supermarktketen Sainsbury’s. Goede feedback uit dat experiment zorgde voor goede hoop, maar: “Puntje bij paaltje bleek uitbreiding toch minder makkelijk. In Engeland zijn heel veel lokale spelers – dus concurrentie –, de coronapandemie had nog best veel naweeën, en ook logistiek duurde het best lang voordat we alles op poten hadden.” 

De oostgrens over naar Duitsland staat ook voor volgend jaar op de planning. Deze uitbreiding staat volgens Basart al langer op de agenda, maar werd uitgesteld. “Leuk, zo’n nieuwe grote afzetmarkt als Duitsland, maar daar heb je echt focus voor nodig. We zijn nog zo bezig met onze groei in de Nederlandse markt.”

Het volledige Startup van de maand-interview waarin we in gesprek gaan met Marleen Basart, is hier te lezen. Nog geen member? Kijk hier voor de mogelijkheden

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!