'Metaverse wordt essentieel voor jonge doelgroepen'

Hoewel het metaverse voor veel retailers nog een ver-van-je-bed-show is, liggen er massa’s kansen voor het oprapen. Merken kunnen digitaal makkelijker contact maken met jongere doelgroepen, vertelt Jan Scheele in een interview met RetailTrends.  

Dat de hype rondom NFT’s en het metaverse is overgewaaid, is volgens tech-expert Jan Scheele een grote missvatting. “Er gebeurt ontzettend veel, maar als je er niet actief in bezig bent, merk je het niet.” Volgens hem reikt de impact van het metaverse verder dan grappig bedoelde marketingstunts. “Denk aan customer engagement; het verzamelen van belangrijke klantdata. We hebben het over veranderend koopgedrag en andere klantwensen."

Met name merken met internationale allure hebben digitaal slagkracht en experimenteren veel op dit gebied. Desondanks is deze technologische wereld niet alleen weggelegd voor de groten der aarde. Scheele: “Natuurlijk kan je investeren in je eigen virtuele aanwezigheid. De vraag is alleen: waarom wil je dit? Maak je de overstap naar het metaverse omdat je er ‘iets’ mee wilt, of omdat je de conversatie wilt aangaan met je jongere klant?” 

Benieuwd naar de stille populariteit van de metaverse-werelden en de impact op retailers? Lees dan dit premiumartikel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!