Douglas: hoge omzet met nog hogere winst 

Douglas: hoge omzet met nog hogere winst 

In het derde kwartaal zorgden de landen in Zuid- en Centraal-Oost-Europa voor de meeste groei.

Parfumerieketen Douglas heeft opnieuw een sterk kwartaal achter de rug. In het derde kwartaal zorgden de markten in Zuid- en Centraal-Oost-Europa voor de meeste groei.

Dat blijkt uit het kwartaalverslag van Douglas. De netto-omzet steeg met 9,7 procent (ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar) tot 910,4 miljoen euro. Vooral het bedrijfsresultaat (aangepaste ebitda) steeg flink in het derde kwartaal: een stijging van 11,9 procent tot 154,3 miljoen euro.

De keten meldt dat zowel de fysieke verkoop in de winkels als de onlineverkoop heeft bijgedragen aan de omzetgroei. Wel ging de omzet in de winkel het afgelopen kwartaal harder omhoog (+12 procent) dan online (+5 procent). Inmiddels is de e-commercetak goed voor een derde van de totale omzet.

Tussen april en juni dit jaar groeide Douglas in alle markten. Hoewel de omzetten in Oost- en West-Europa in het tweede kwartaal het hardst stegen, deed de keten het in het derde kwartaal in Zuid- en Centraal-Oost-Europa het best. 

De uitbreiding van Douglas zorgt ook voor positieve cijfers. Zo opende de keten deze maand zijn eerste winkel in België, nadat er twee jaar geleden de webshop live ging.

De Nederlandse Sander van der Laan is er sinds 1 november de ceo. “Ondanks dat er onzekerheden onder onze klanten blijven bestaan, zijn we erin geslaagd om in alle segmenten, kanalen en categorieën te groeien, en tegelijkertijd de winstgevendheid te verbeteren.”

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!