Aldi schrapt ruim 100 huismerken in België

Aldi schrapt ruim 100 huismerken in België

De Belgische tak van Aldi zet het mes het aanbod huismerken: van de 160 merken moeten er 55 blijven bestaan. De discountketen zegt tegen Gondola 'enkele jaren' nodig te hebben om de merken uit de schappen te halen. 

Met het verkleinen van het aanbod hoopt Aldi met name meer eenvoud te brengen in de supermarkt. "Er is nu een beetje een wildgroei aan namen en merken." 

Ook speelt het imago als discounter mee in het verkleinen van het aanbod. "We willen naar onze klanten het signaal uitsturen dat we op zoek zijn naar een manier om de efficiëntie te verhogen." Aldi meldt daarnaast aan HLN hier de kosten mee te kunnen drukken. "Door minder merknamen te hebben, kunnen we de achterliggende productie samenvoegen. Als discounter niet oninteressant voor de eindprijs."

Hoewel er 105 namen uit de winkels verdwijnen, benadrukt het bedrijf dat het aanbod hetzelfde blijft. "Het aanbieden van huismerken is onze core business.” 

Het is nog niet duidelijk of de merken ook in Nederland uit de supermarkt zullen verdwijnen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!