Nettowinst Levi's bijna verdampt

Nettowinst Levi's bijna verdampt

Levi Straus & Co. heeft in het derde kwartaal een nettowinst van 10 miljoen dollar geboekt, zo blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf. Dat is fors minder dan de 173 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar.

De bijna 94 procent lagere winst komt volgens het bedrijf vooral door ongunstige wisselkoersen en fors hogere belastingen.

Levi's boekte in het derde kwartaal van dit jaar een nagenoeg gelijke omzet als in dezelfde periode vorig jaar (1,5 miljard dollar). De grote winst in omzet van het merk zit in de direct-to-consumer verkopen (14 procent). Online d2c-verkopen stegen zelfs met 19 procent. De wholesale-omzet daalde juist met 8 procent.

Dat de omzet over het geheel gelijk blijft, komt vooral doordat het bedrijf in de Aziatische markt meer omzet boekt. Die stijging compenseert voor de daling van omzet in Europa en Amerika.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!