Unilever verkoopt Dollar Shave Club 

Unilever verkoopt Dollar Shave Club 

Private-equitybedrijf Nexus is de nieuwe eigenaar van de bezorgdienst. 

Unilever heeft zijn meerderheidsbelang in de Amerikaanse abonnementsdienst Dollar Shave Club na 7 jaar verkocht. Private-equitybedrijf Nexus is de nieuwe eigenaar van de webshop. 

Het is nog niet bekend voor hoeveel het bedrijf nu van de hand wordt gedaan. De beide partijen verwachten dat Dollar Shave Club dit jaar nog een nieuwe eigenaar heeft. Unilever behoudt een minderheidsbelang in het bedrijf (35 procent).

Unilever kocht het bedrijf in 2016, volgens Fortune-bronnen voor 1 miljard euro. Het Brits-Nederlandse concern wilde zijn slagkracht gebruiken om Dollar Shave Club te helpen ‘zijn volledige potentieel te benutten’. De verwachtingen waren hooggespannen: Unilever gokte op een jaaromzet van 200 miljoen dollar. 2 jaar later, in 2018, had het bedrijf in de VS ruim 3 miljoen leden.

Volgens Nexus' partner Michael Cohen wordt er geïnvesteerd in marketing, productkwaliteit en nieuwe innovaties. "Dollar Shave Club zal ook dienen als platform voor andere merken met een vergelijkbaar DNA."

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!