State of Art pakt uit met authentiek winkelconcept

State of Art pakt uit met authentiek winkelconcept

Antwerpen is een nieuwe eye-catcher rijker! In de drukbezochte Huidevettersstraat pakt het mannenmodemerk State of Art uit met een mooie flagshipstore die de oorsprong van het merk helemaal omarmt. De winkel zit vol met subtiele verwijzingen naar de rijke historie van het merk en via digital signage zet State of Art de merkidentiteit kracht bij.

Interieur weerspiegelt rijke geschiedenis
State of Art werd opgericht in 1987 door Albert Westerman Sr.,maar de eigenlijke oorsprong gaat nog heel wat jaren terug. Zo richtte Westerman Sr. in 1936 samen met zijn zus een breifabriek op voor babykleding. In dat atelier werden tussen 1936 en 1980 meer dan 40 miljoen babykleertjes geproduceerd. Toen de vraag naar babykleding in de jaren zeventig langzaam maar zeker afnam, richtte Westerman Sr. zich op knitwear voor mannen en vrouwen en werd enkele jaren later State of Art geboren. “De nieuwe winkel toont aan dat vernieuwing en respect voor onze roots hand in hand gaan”, aldus Kristof Baeten, Chief Sales Officer van State of Art. “Zo zitten er tal van verwijzingen naar de rijke geschiedenis van ons merk, waaronder de breimachines, maar ook naar Porsches, waar Westerman Sr. van kinds af aan een grote passie voor had.”

Interieur verwijst naar de roots
Met behulp van designstudio Wave of Engagement, vertaalde State of Art haar rijke geschiedenis naar een nieuw en authentiek winkelconcept. “Samen met Wave of Engagement deden we een merkoefening. Hieruit bleek dat we echt iets unieks in handen hadden. We zijn geëvolueerd van Oost-Nederlands familiebedrijf naar een internationale bedrijfsfamilie met vestigingen in Duitsland, UK en Scandinavië. Maar onze kern veranderde niet: we zijn nog altijd vakmensen pur sang, met een hart voor textiel én voor elkaar.”

STATEOFARTEAntwerpen_HanneloreVeelaertWageofEngegament2_LR(Fotografie: Hannelore Veelaert) 

Twee absolute eyecatchers zijn de imposante verlichting en het diepblauwe kassameubel. “Je herkent de unieke vloeiende structuur van garen in deze speciaal ontworpen hanglampen, wat hint naar het weefgetouw van de breimachines”, legt Judith Hoefkens, Creative Director van Wave of Engagement uit. “Het kassameubel dat het kenmerkende lak- en lijnwerk heeft van een Porsche, is dan weer een hommage aan de oprichter Albert Westerman Sr.”

Technologie verweven in concept
Digitale technologie maakt integraal deel uit van het nieuwe winkelconcept. Voor de integratie van de digitale technologie deed State of Art beroep op DOBIT. “Loop je vandaag door de winkelstraten, dan merk je dat je bewegende beelden in de etalages je enorm aantrekken. Een scherm in de etalage was dus sowieso een toevoeging die we voor ogen hadden in ons nieuwe concept. Daarnaast willen we onze bezoekers ook triggeren ín de winkel. Daarom zetten we digital signage in om bepaalde incentives en call to actions te communiceren, maar ook om onze klanten een kijkje achter de schermen te geven. Het draait niet enkel om het eindproduct, maar om het hele proces. We delen wat onze ontwerpers inspireert en hoe vakmanschap in z’n werk gaat”

STATEOFARTEAntwerpen_HanneloreVeelaert_Header_LR(Fotografie: Hannelore Veelaert) 

Tot slot pronkt er ook een interactieve kiosk aan de paskamers. “Hier kan de klant, samen met de winkelmedewerker, de winkelvoorraad checken en items die niet voorradig zijn, meteen bestellen en laten leveren.”

Meer informatie?
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw winkel? We helpen je graag verder.
Contacteer ons via info@dobit.com of neem een kijkje op onze website solutions.dobit.com.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!