Klanten die een product terugbrengen bij de Nederlandse winkels van Lidl, kunnen het aankoopbedrag voortaan ook op hun bankrekening teruggestort krijgen. De discounter is daarmee naar eigen zeggen de eerste supermarktketen in ons land die deze dienst aanbiedt.
Een retourpintransactie is mogelijk wanneer een aankoop met pinpas of creditcard is betaald. Het maakt daarbij niet uit bij welke bank een klant bankiert. De klant voert zijn pas in, waarna een winkelmedewerker via de betaalautomaat de retourpintransactie start. De volgende werkdag heeft de klant het bedrag op zijn rekening staan.
Lidl brengt de nieuwe terugbetaaldienst naar al zijn ruim vierhonderd filialen in ons land. De retailer vindt het een ‘klantvriendelijke oplossing’ voor het retourneren van producten, zo zegt een woordvoerder. “Wij verkopen ook kleding, huishoudelijke producten en gereedschap en dan is een veilig en efficiënt retourbeleid voor de klant en de organisatie belangrijk.”
Daniël Wouter 26 nov, 11:01
Remco Laveld 5 sep, 15:28