Russische supermarkt gebruikt robot voor klantcontact

Russische supermarkt gebruikt robot voor klantcontact

De Russische supermarktketen Lenta neemt zeven robots in gebruik die gesprekken met klanten kunnen voeren. Het is naar eigen zeggen wereldwijd ‘de grootste implementatie van autonome servicerobots in de retail’.

De robots in de zeven supermarkten kunnen klanten informeren over promotieacties en nieuwe producten demonstreren. Ook herkennen ze vaste klanten en begroeten ze die bij naam. De zogeheten promobot is volgens Lenta de eerste die op deze schaal wordt ingezet voor contact met klanten. “We hebben geen vergelijkbare initiatieven gevonden in Azië, Europa of de VS”, zegt director of development Oleg Kivokurtsev tegenover The Mirror.

Ahold Delhaize maakte onlangs ook bekend een robot op de winkelvloer in te zetten in de Verenigde Staten. In een winkel van Giant Food Store zoekt die onder meer naar lege schappen en struikelgevaar. Verder hebben verschillende retailers tests gedaan met de humanoïde robot Pepper, die basale gesprekjes met klanten kan voeren.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!