Ouders met kinderen zijn belangrijke klanten voor supermarkt

Ouders met kinderen zijn een zeer belangrijke doelgroep voor supermarkten. Elke supermarkt weet immers dat gezinnen met kinderen veel besteden. Uit onderzoek van GfK blijkt dat na de geboorte van een kindje huishoudens maar liefst 60% meer uitgeven dan gemiddeld. Datzelfde onderzoek wijst tevens uit dat jonge ouders kritischer worden ten aanzien van hun supermarkt. Ze gaan kijken of hun primaire super nog wel voldoet, met name op het gebied van babyvoeding. Als er een supermarkt in de buurt is met een vollediger assortiment fles- en potjesvoeding, dan zijn zij snel geneigd te switchen. Voor zowel supermarkten als fabrikanten is marketing voor jonge kinderen en hun ouders dus zeer belangrijk. Dat blijkt ook wel uit de diverse congressen die op dit gebied worden gehouden door Euroforum.Marketing voor babyproducten is in eerste instantie vooral gericht op de ouders, omdat baby`s nog geen voorkeur hebben. Wanneer de kinderen twee jaar worden, krijgen ze wel steeds meer voorkeur voor bepaalde merken. Vanaf dat moment gaan `characters` en `hypecharacters` op de verpakkingen een grote rol spelen. Characters zijn bijvoorbeeld Disney-figuurtjes en hypecharacters SpongeBob en Bob de Bouwer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!