De Europese markt voor perifere detailhandel is momenteel bezig aan zijn langverwachte transformatie. Een structurele verandering is onderweg door de opkomst van meer ontwikkelde retailparken.
Onder retailpark wordt een geïntegreerde verzameling van grootschalige perifere winkelunits met gemeenschappelijke voorzieningen verstaan. In tegenstelling tot Nederland zijn hierin bijvoorbeeld ook retailers uit de modebranche gevestigd. In retailparken wordt aan retailers en consumenten een betere ruimte geboden en voor beleggers is het een steeds aantrekkelijker product. Door heel Europa is er sprake van de opkomst van dit retailpark-format. Tot vijf jaar geleden was tachtig procent van de totale retailparkvoorraad in Groot-Brittannië te vinden.
Het gehele artikel is te lezen in het juninummer van RetailTrends, dat vanaf morgen verkrijgbaar is.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier.
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl.
Retailparken winnen terrein
Gepubliceerd op 4 juni 2008 om 00:00
Reacties 0