Britse omzetgroei Tesco hapert

Tesco heeft de verkopen op de thuismarkt in de drie maanden tot eind november zien toenemen met twee procent. De omzetgroei van de Britse supermarktketen was sinds 1992 niet zo laag. Een kwartaal eerder was nog sprake van een groei met vier procent, terwijl in dezelfde periode vorig jaar de verkopen met 4,7 procent toenamen. Wereldwijd ging de vergelijkbare omzet van Tesco, dat actief is in veertien landen, echter met 11,7 procent omhoog.

Op de Britse thuismarkt raakt Tesco marktaandeel kwijt aan Asda en Morrisons, terwijl ook de discounters Aldi, Lidl en Netto meer klanten aantrekken. Toch zegt Tesco dat haar eigen nieuwe discountmerken wekelijks 300 duizend nieuwe klanten binnen brengen. De invoering van die goedkope merken heeft het bedrijf echter wel drie procentpunten omzet gekost.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!