Tabaksproducten krijgen meer ruimte in de winkels van Bruna. Ze vormen een belangrijke categorie voor de formule, laat directeur Peter Brouwer weten in het vakblad Tabak&Gemak.
De verkoop van tabak in alle Bruna-filialen is volgens Brouwer goed voor veertig miljoen euro omzet op jaarbasis. Dit bedrag is bovendien sterk groeiende, zegt hij.
Het bedrijf voert momenteel gesprekken met verschillende fabrikanten. Bruna wil met hen centrale afspraken maken over de tabaksverkoop. Sinds 1 september 2009 heeft de keten een category manager tabak aangesteld om dit in goede banen te leiden.
Ondanks dat Bruna gelooft in meerwaarde door deze productengroep, worden Bruna-ondernemers niet verplicht het in hun winkels te verkopen. Een aantal van hen is tegen de verkoop van tabaksproducten in hun onderneming.
Bruna legt meer nadruk op tabak
Gepubliceerd op 16 september 2010 om 00:00
Alda Van heerde 7 jan, 19:05