‘HelloFresh en Westwing naar de beurs’

Investeerder Rocket Internet wil zijn belang in zowel HelloFresh als Westwing naar de beurs brengen. Dat meldt het Duitse vakblad Manager Magazin op basis van insiders.

Eerder werd al bekend dat Rocket Internet zelf een beursgang voorbereid, evenals dochterbedrijf Zalando. Online meubelwinkel Westwing zal net als Rocket Internet en Zalando naar de beurs in Frankfurt gebracht worden, waarbij de online modezaak in de herfst het spits mag afbijten. Online boodschappendienst HelloFresh krijgt zo snel mogelijk een beursnotatie in Australië, stellen de betrokkenen.

HelloFresh maakte vorige week melding van een nieuwe miljoeneninvestering. De etailer is de laatste twee jaar naar eigen zeggen met een opmars bezig. Wereldwijd bezorgt HelloFresh inmiddels ruim een miljoen maaltijden per maand aan circa 430 miljoen mensen, waarbij winst wordt gemaakt op de Europese markt. In Nederland wil HelloFresh volgend jaar één procent van de Nederlandse huishoudens bedienen.

Westwing is een besloten winkelclub, die leden dagelijks aanbiedingen doet met hoge kortingen van gemiddeld 37 procent. De Duitse etailer heeft in totaal meer dan twaalf miljoen leden, waarvan ongeveer driehonderdduizend in Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!